Facebook ponownie przeszkoli polskie firmy - tym razem lokalnie
Facebook kontynuuje cykl autorskich szkoleń Boost with Facebook dedykowanych wspieraniu rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Dotychczas w Polsce odbyło się 7 podobnych szkoleń, realizowanych w największych aglomeracjach. Tym razem firma postawiła na mniejsze miasta, a pierwszym z nich, w którym projekt będzie zainaugurowany, jest Tarnów. Łącznie do końca stycznia, Facebook zamierza przeszkolić 1000 przedsiębiorców w 10 miastach w Polsce. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
Szkolenie w Tarnowie odbędzie się 15 października w siedzibie Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. (ul. Szujskiego 66).
Małe i średnie firmy są fundamentem polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 69% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski.
Większość z nich dostrzega rosnącą rolę kompetencji cyfrowych i mediów społecznościowych w rozwoju działalności. Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania)
Dlatego tak istotny jest rozwój kompetencji w tym obszarze wśród polskich przedsiębiorców.
Okazją do tego są organizowane przez Facebooka szkolenia z cyklu: Boost with Facebook, których uczestnicy mogą poznać najbardziej efektywne metody wykorzystania narzędzi oferowanych na Facebooku i Instagramie. Swoją wiedzą podzielą się zarówno przedstawiciele Facebooka, jak i sami przedsiębiorcy, którzy już dziś z powodzeniem wykorzystują obie platformy do celów marketingowych.
Już ponad 90 milionów małych i średnich firm na całym świecie korzysta z darmowych stron na Facebooku. To medium demokratyczne — na Facebooku, każda firma, niezależnie czy jest lokalnym warsztatem samochodowym, czy międzynarodowym gigantem z branży spożywczej, ma do dyspozycji te same narzędzia. Zależy nam, aby wiedza o tym, jak z tych narzędzi korzystać była powszechna wśród polskich przedsiębiorców sektora MŚP, bo to oni stanowią lwią część polskiej gospodarki. Mamy jednak świadomość, że godzą oni w swoich firmach nierzadko szereg funkcji i każdy wyjazd szkoleniowy wymaga czasu, którego nie mają. Z tego powodu zależało nam na tym, aby szkolenia te odbywały się możliwie blisko, w większej liczbie miast, gdzie przedsiębiorcy będą mogli poznać nasze narzędzia i później wykorzystać je do rozwoju swojej firmy, a co za tym idzie lokalnej społeczności i gospodarki. - podkreśla Jakub Turowski, odpowiedzialny za politykę publiczną Facebooka w Polsce.
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w promocji przekłada się na wymierne korzyści dla korzystających z nich firm. 62% polskich firm obecnych na Facebooku twierdzi, że było w stanie zatrudnić kolejnych pracowników, dzięki wzrostowi przychodów po dołączeniu do platformy. 75% uważa, że dzięki wykorzystaniu Facebooka udało im się zwiększyć sprzedaż i aż 87% z nich uważa, że platforma pomaga im znajdować nowych klientów.
Szkolenia zaplanowano w: Tarnowie (15.10.2019 r.); Ostrowcu Świętokrzyskim (22.10.2019 r.); Piotrkowie Trybunalskim (29.10.2019 r.); Koninie (12.11.2019 r.); Wałbrzychu (19.11.2019 r.); Chełmie (26.11.2019 r.); Rybniku (03.12.2019 r.); Włocławku (14.01.2020 r.), Grudziądzu (21.01.2020 r.) i Koszalinie (28.01.2020 r.).
W ramach swojej działalności edukacyjnej Facebook prowadzi też darmową platformę elearningową Blueprint dla przedsiębiorców, którzy chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie marketingu cyfrowego. Zawiera ona dziesiątki darmowych kursów - od najprostszych, wyjaśniających podstawowe zasady tworzenia atrakcyjnych reklam na urządzenia mobilne, po bardziej zaawansowane, dotyczące strategicznego planowania oraz budżetowania kampanii reklamowych. Wszystkie informacje dotyczące programów szkoleniowych, a także osobiste historie przedsiębiorców, którzy z sukcesem wykorzystują te narzędzia w swojej codziennej działalności, są dostępne na pierwszej polskiej stronie programu pod adresem: https://www.facebook.com/boost.
Więcej informacji na temat programu szkoleń oraz zapisów można uzyskać na stronie internetowej:
bwfpoland.splashthat.com
oraz pod adresem e-mail: Anna.Ciepiel@hkstrategies.com, Szymon.Lubanski@hkstrategies.com