Warsztaty rozwojowe dla studentów
Stowarzyszenie Psychologii, Edukacji i Rozwoju Osobistego „Kropla Słońca” znane jest przede wszystkim z Festiwalu Psychologii oraz plenerowych „Śniadań i podwieczorków na trawie z… psychologią i nie tylko”, z inicjatyw na rzecz kobiet jak np. cykl „Pozytywna EGOistka”, ale jednym z ważnych dla nas obszarów działań są warsztaty rozwojowe dla studentów, których celem jest dopełnić wiedzy i umiejętności m.in. w trakcie studiów np. pedagogicznych.
- Na tym polu od długiego czasu współpracujemy z Małopolską Wyższą Szkołą Ekonomiczną w Tarnowie (jako pierwsi zaufali nam i wsparli przy organizacji 1. Tarnowskiego Festiwalu Psychologii i Rozwoju Osobistego w 2012) oraz działającym przy uczelni Koło Naukowym „Paidagogos”. Również w tym roku przygotowaliśmy i poprowadziliśmy dla studentów i wszystkich zainteresowanych osób otwarte, bezpłatne warsztaty logopedyczne oraz psychologiczne „Z logopedią za Pan brat – wspomaganie rozwoju mowy w wieku przedszkolnym” oraz „Charyzmatyczny lider – porwij za sobą innych”– mówi prezes Stowarzyszenia Weronika Wrzesińska.
Już w pierwszym tygodniu ogłoszenia zapisów na obydwa warsztaty lista uczestników została zamknięta, co wzbudza w nas przekonanie, że zaproponowana tematyka jest ważna i bardzo potrzebna wśród studentów pedagogiki oraz nauczycieli. Prowadzące szkolenia (Sabina Rosołowska – Patuła – warsztaty „Z logopedią za Pan brat” i Weronika Wrzesińska – warsztaty „Charyzmatyczny lider”) spotkały się z ciepłym przyjęciem ze strony władz uczelni w osobie dziekan - dr Renaty Smoleń oraz Joanny Zaklikiewicz - prezes KN „Paidagogos”.
Uczestniczki warsztatów logopedycznych miały okazję zapoznać się, m. in. z kształtowaniem i rozwojem mowy dziecka, klasyfikacją typowych zaburzeń mowy, występujących w wieku przedszkolnym oraz technikami i różnymi pomocami dydaktycznymi wspomagania rozwoju mowy dzieci.
W trakcie warsztatów wzmacniających predyspozycje przywódcze uczestnicy sprawdzili, czy i w jakim stopniu mają predyspozycje do zostania liderem, zderzyli stereotypowe i obiegowe opinie nt. lidera/przywódcy z własnym pojmowaniem jego roli, określili swoje cele, misję i wizję jako przywódcy, nabyli wiedzę o istocie przywództwa, funkcjach i zadaniach lidera, potrzebach społeczności/grupy, na które odpowiada lider, wartości, jakimi powinien kierować się lider, uświadomili sobie swoje mocne strony, zalety, umiejętności i kompetencje przydatnew roli lidera.
Opinie uczestników:
Paulina Smalarz (warsztat „Z logopedią za pan brat”): Na warsztatach panowała bardzo pozytywna atmosfera. Otrzymałyśmy kilka informacjiteoretycznych, które potem mogłyśmy wykorzystać w praktyce. Uważam, że tego typu warsztaty bardzo zachęcają do głębszego zainteresowania się logopedią, ponieważ dwie godziny przeznaczone na warsztaty, uciekają szybko i można odczuć niedosyt
Joanna Zaklikiewicz (warsztat „Charyzmatyczny lider”):Warsztat był dla mnie, jako studentki bardzo ciekawy. Pomógł mi uświadomić własne cechy, które przydają się w byciu liderem. Oprócz wiedzy teoretycznej miałam możliwość praktycznego sprawdzenia swoich umiejętności. Prowadząca wspomagała nas radami. Warsztat ten skłonił mnie do dalszego doskonalenia umiejętności pedagogicznych.